Toffe werkgevers die bescheiden zijn

Toffe werkgevers die bescheiden zijn
15
juli

Employer branding is het echte verhaal vertellen. Wat je doet, wie het doen en hoe ze het aanpakken. Niet verlegen zijn, gewoon delen, ook als 't niet perfect is.

 

Hieronder het verhaal van We Provide, een sympathieke IT-werkgever die te verlegen was.


Als IT bedrijf is het harder nodig dan ooit; employer branding. Web Developers en andere tech professionals hebben namelijk de status bereikt van Hollywoodster. Senior Developers zijn momenteel de Al Pacinos en De Niro’s van de arbeidsmarkt. Wat maakt dat ik me afvraag;

Hoe krijg je die Al Pacino’s in godsnaam naar de Boschdijk?

Daarvoor ben ik dus We Provide ingedoken. Beginnend met een goed gesprek met oprichter en eigenaar, Frank.

Sorry Frank, ik ga het echte verhaal vertellen

Frank Houtappels (38) is een bijzondere ondernemer. Introverte bebaarde man, van oorsprong IT nerd met grote ondernemersdrive en ambitie. Denkt commercieel, gedraagt zich bescheiden, verlegen misschien.

Hij weet in een paar jaar tijd met zo’n 20 developers sterke websites te bouwen voor merken als My Jewellery, Buddha to Buddha, Vogel’s, Verfwinkel. We Provide wint prijzen en wordt autoriteit op 't gebied van E-commerce, Magento. Van dat succes weten we in Brabant weinig want daar schept ie dus niet over op. Net zomin als dat er nog steeds geen logo op hun pand staat, aan de Boschdijk notabene -waar dagelijks ikwéétniethoeveel auto’s voorbij rijden-. Om vervolgens aan mij te vragen of ik aan hun naamsbekendheid kan werken. Duss.

Klinkt als een succesverhaal. Is er een onderliggend probleem?

Nee. Na een werkgeversscan concludeer ik het volgende:

  1. We Provide komt óm in de klanten. ‘Sorry André Rieu, je moet éffe wachten tot we weer tijd hebben’. Dat zijn dus projecten van formaat.
  2. Medewerkers zijn tevreden en écht trots op ‘hun bedrijf'. Sfeer is goed en de arbeidsvoorwaarden ook.
  3. Frank kan poep verkopen want hij praat geen poep. Klanten zijn daardoor dol op hem en op de developers die het werk doen.

Glorie halleluja. Waar ontbreekt het dan aan?

Het probleem is simpel. Namelijk, niemand in de arbeidsmarkt weet dat We Provide bestáát. En dus ook niet wat ze doen. Het wordt namelijk nooit verteld. Hoe kunnen programmeurs dan ooit bij We Provide solliciteren?

Oké. Point taken. Wat moet er nou gebeuren?

Laten we beginnen met het verhaal. ‘Wie we zijn. Wat we doen.’ En misschien wel het interessantst; ‘hóe we dat doen’. Want de professionals van We Provide hebben iets gemeen. Ze hechten grote waarde aan expertise. En aan samenwerking, of beter gezegd, co-creatie. Met elkaar én met klanten. En omdat ze ook gezellig zijn, vinden mensen het leuk om met (en bij) We Provide te werken.

Dat is dus het geheim.

Be good and tell it. Storytelling, bloggen, cases delen. Op social, op je website, offline. Voor jullie zijn e-commerce en complexe websites gesneden koek. Maar dat ís dus niet zo. 

We Provide is een groep slimme gasten die websites bouwt waar bedrijven rijk mee worden én blíj van worden. Want omzet en kwaliteit zijn één ding, maar een club waar je op kunt bouwen is onbetaalbaar. En dat is preciés waarom de Al Pacino’s straks bij We Provide willen werken. Als je ’t maar vertelt.

 

Check vooral weprovide.com

 

 

Reacties

Reageren

Laatste blog artikelen

met SLIM SUBSIDIE werken aan je Employer Brand
met SLIM SUBSIDIE werken aan je Employer Brand

door Marion Van Loon - 12 februari

Hoe investeer je in duurzaam werkgeverschap
Hoe investeer je in duurzaam werkgeverschap

door Marion Van Loon - 21 oktober

Inspiratie van de nieuwe generatie: expositie groep 7 en 8 over Gooskens Hout
Creatieve content
Creatieve content

door Marion Van Loon - 22 februari

Terugkomdag
Terugkomdag

door Marion Van Loon - 22 februari