Employer Branding via De Merkgevers, wat leverde het Gooskens Hout op?
Michelle Maas, HR Manager:
"Door de samenwerking met Marion heeft de organisatie een flinke boost gehad op gebied van onze employer branding maar buiten dat nog veel meer. We weten zelf wel dat we een leuk bedrijf zijn, maar hoe maak je dat kenbaar aan de arbeidsmarkt? Door je eigen medewerkers aan het woord te laten! Dat heeft Marion ons onder andere geleerd, via de Flamingo Methode.
Korte termijn
Op korte termijn heeft dit ons zowel intern als extern al veel opgeleverd. Tijdens het doorlopen van de Flamingo Methode hebben we onze eigen organisatie beter leren kennen.
Hierdoor hebben we niet alleen een uniek employer brand neer kunnen zetten maar hebben we ook gewerkt aan interne verbeterpunten die onze medewerkers mee hebben bedacht. Denk bijvoorbeeld aan het opzetten van een goede onboarding of het organiseren van een teambuildingactiviteit.
Door het luisteren naar onze collega’s en het tevreden houden van onze collega’s hebben we op korte termijn veel ambassadeurs gecreëerd die ons meehelpen om nieuwe collega’s te werven door mond tot mondreclame.
Lange termijn
Op de lange termijn heeft het ons misschien wel nog meer opgeleverd. Door het netwerk van Marion hebben we veel naamsbekendheid gecreëerd door op scholen, beurzen, in bladen en op evenementen te staan. Hier hebben we ons employer brand, die we tijdens de Flamingo Methode hebben opgesteld, kunnen uiten aan de buitenwereld.
Dit heeft nu, enkele jaren later, tot uiting dat we ons eigen personeel werven zonder recruitmentbureau en zonder grote (dure) campagnes. Buiten nieuw personeel lopen er ook elke dag stagiaires bij ons rond waarvan er al meerdere in dienst zijn getreden.
Kortom
Kortom, het heeft ons enorm veel inzicht gegeven en geholpen en het helpt ons nog steeds elke dag.
En buiten dit alles, Marion is ook nog eens een heel fijn en creatief mens om mee te werken. Het werkt heel verhelderend voor de organisatie😉."
Michelle Maas, HR manager
Gooskens Hout Groep
Met deze foto trapten we het Employer Branding Traject af in februari 2021. Samen met medewerkers van de werkvloer gingen we aan de slag met het werkgeversmerk van Gooskens Hout.