Reviews

Door de samenwerking met Marion heeft de organisatie een flinke boost gehad op gebied van onze employer branding maar buiten dat nog veel meer. We weten zelf wel dat we een leuk bedrijf zijn, maar hoe maak je dat kenbaar aan de arbeidsmarkt? Door je eigen medewerkers aan het woord te laten! Dat heeft Marion ons onder andere geleerd, via de Flamingo Methode.Op korte termijn heeft dit ons zowel intern als extern al veel opgeleverd. Tijdens het doorlopen van de Flamingo Methode hebben we onze eigen organisatie beter leren kennen.Hierdoor hebben we niet alleen een uniek employer brand neer kunnen zetten maar hebben we ook gewerkt aan interne verbeterpunten die onze medewerkers mee hebben bedacht. Denk bijvoorbeeld aan het opzetten van een goede onboarding of het organiseren van een teambuildingactiviteit. Door het luisteren naar onze collega’s en het tevreden houden van onze collega’s hebben we op korte termijn veel ambassadeurs gecreëerd die ons meehelpen om nieuwe collega’s te werven.

Een 8,5; Duidelijk, goed verzorgd, ruimte voor persoonlijke aandacht. Marion is een vakvrouw, creatief en out of the box.

Zeer praktijkgerichte training met handige handvatten en een zeer gedreven trainer. De eerste belangrijke stap is nu gezet.

Marion is a very talented and great coach. I immediately felt comfortable and could open up easily. She helped me bring my purpose into the spotlight and helped me to develop a strategy to apply it directly to my business. As co-founder and Ceo, purpose is the essence to lead people and the company towards a vision. She gave me tools to pro-actively work towards my goal of communicating my own essence to others. On top of that she has a very warm and welcoming Ora, which encourages oneself to open up. Her experience in the field of marketing, branding and story telling and interpersonal talents are a a big value to everyone who will experience working with her. I can highly recommend her.

Met veel enthousiasme en kennis van zaken heeft Marion ons op de kaart gezet als werkgever in De Kempen. Marion heeft een bedrijfs DNA van ons gemaakt en op basis daarvan een werkgeversboekje ontworpen waarin wij ons helemaal herkennen. Door het organiseren van een Meet & Greet en door het plaatsen van vacatures hebben wij een “pipeline” kunnen aanleggen met toekomstige werknemers. Marion heeft onze vacatureteksten herschreven in een duidelijke, grijpende vorm.

Ik vond vooral de interviews heel waardevol en ook de ervaringen van medecursisten. Training was heel positief. Vooral als je aan de start staat, wij waren al vrij gevorderd merkten we. Mooie vormgeving ook.

Dit is een goede training als je iets met Employer Branding wilt, maar niet precies weet hoe te beginnen. Aan de hand van een duidelijk stappenplan ga je aan de slag met het ophalen van informatie in jouw organisatie en verwerk je dit tot deelbare content. Marion helpt je vooruit en door de interactieve groepstraining leer je ook van je medestudenten. Absoluut een aanrader!

Samen met Marion hebben we een analyse van ons bedrijf gemaakt en kunnen we nu goed verwoorden waarom mensen bij ons happy zijn. Waarom de medewerkerstevredenheid zo hoog is. Waarom mensen lang bij ons blijven werken.Voor iedereen die bij ons werkt is dit logisch. Maar hoe vertel je dit aan anderen?? Marion heeft ons daar perfect bij geholpen. Bedankt.

Creatief, vrolijk en een vlotte babbel! Zo heb ik Marion van Loon leren kennen. Het was ontzettend fijn samenwerken met haar tijdens het Employer Branding Traject van Van Ham Tenten & Podia. De creativiteit borrelde naar boven. Het DNA van het bedrijf heeft ze uitstekend in kaart gebracht en verwoord in een prachtig boekje en werkbare toolkit. Samen waren we een topteam. Ik beveel haar van harte aan!

Marion is een ster in het ontwikkelen van een "sterk merk". Als compagnon heb ik met Marion samengewerkt en werkenindekempen.nl gemaakt tot het grootste wervingskanaal van de regio. Marion is ontzettend creatief en vindingrijk. Een echte bouwer die geprikkeld raakt door nieuwe invloeden. Marion heeft oog voor detail en ziet overal (creatieve) kansen. Ze is een aanwinst voor elk bedrijf wat- of product dat de markt wil veroveren

Marion gaat geen uitdaging uit de weg! Dat is wel gebleken toen ze samen met ons voor 4 bedrijven (en identiteiten) tegelijkertijd haar employer branding jaarprogramma aan is gegaan. Een geweldig programma waarin ze bewijst dat luisteren naar je mensen echt wel werkt om je werkgeverschap kenbaar te maken aan de buitenwereld. Haar constante positiviteit heeft ons geleerd vanuit een andere invalshoek naar onze bedrijven te kijken. Het aantrekken van jonge talenten, multiculturele uitdagingen, verbinding in samenwerken en de valkuilen van onze eigenwijsheden zijn maar een greep uit de onderwerpen die we met de inzichten van Marion hebben overwonnen.Marijn Swaanen, HR Manager

Leuke tips, verkleinen van blinde vlekken en ook de bevestiging van zaken die al goed gaan. 'n Enthousiaste en ontspannen training. Marion heeft meerdere middelen ter inspiratie aangeboden en zoveel als dat kon gefaciliteerd.

Ga deze training gewoon DOEN als je serieus aan de slag wilt met Employer Branding. Door Marion word je enthousiast over het proces en zij helpt je er nu écht mee te beginnen.

De training is een aanrader als je wat ondersteuning nodig hebt om met dit belangrijke onderwerp daadwerkelijk aan de slag te gaan.

Jij verstaat de kunst om met enthousiasme het verhaal te brengen met een persoonlijke ‘touch’. Je weet de aandacht te pakken, de kern te raken…. De kunst is om het ‘echte’ verhaal over te brengen gedeeld en gedragen door de eigen medewerkers. Leuk om de voorbeelden uit de praktijk te horen zoals bij Van Ham en heel herkenbaar ook wat je deelde!

Marion maakt het verschil tussen "communiceren" en "effectief communiceren". Ze doet dat simpel en zonder jargon, maar met rake klare taal. Marion gaat op zoek naar de kern van de organisatie, het bestaansrecht en wie je als organisatie wil zijn. Ze weet hoe je met je boodschap je doelgroep bereikt, maar ook doordringt en beïnvloedt. Ze heeft eigentijdse en creatieve ideeën over hoe een organisatie zich kan uiten in woord en beeld. Ze laat zien dat "effectief communiceren" je bestaansrecht als organisatie versterkt en dat het een vak is.