Hoe verdubbel je het aantal sollicitanten in een jaar?

Hoe verdubbel je het aantal sollicitanten in een jaar?
16
februari

EMPLOYER BRANDING WERKT!


Wat heeft het Gooskens Hout concreet  opgeleverd sinds we in januari 2022 gingen werken aan hun Employer Brand?

Resultaten:

  • Meer dan een verdubbeling van het aantal sollicitanten in 2022 
  • Uit 20% van de sollicitanten is een (toekomstig) dienstverband ontstaan. Een aantal geïnteresseerde jongens zit nog op school maar staat in contact met ons. 
  • Waardevol; de trots en de leuke samenwerking met de medewerkers van de vloer, de houtspecialisten. Ze  werden betrokken in gesprekken en meedenksessies. Dit jaar gaan we hun ideeën en inzichten omzetten in acties.
  • We werken duurzaam aan het behoud van ons talent. De adviezen om het nóg beter te doen als werkgever worden gebruikt om ons te verbeteren.  
  • Nieuwe energie! Onze houtmannen zijn soms fotomodel, en sommigen gidsen leerlingen door het bedrijf; ze 'shinen' met hun vak. Dat brengt nieuwe energie en daar word je blij van :)

IMG_4993

Next level

Maar nu begínt het eigenlijk pas. De zaadjes die we geplant hebben, zijn aan het ontkiemen. Dit jaar gaan we uitrollen en verdiepen; met opleiding, onboarding, branding.

Dit is Employer Branding Next Level en dat werkt. 

Gooskens investeert duurzaam in talent en dat dat betekent zaadjes planten voor de lange termijn. 

Wat hebben we ontwikkeld in 2022:

  • Een DNA-scan bij Gooskens Hout in Hoogeloon, Helmond en Moerdijk: interviews met een afspiegeling van het personeel. (drijfveren, talenten, cultuur en wervingstips)
  • We organiseren 2x per jaar Bedrijven-kijkdagen met het Summa college voor leerlingen en hun ouders
  • Social Media kanalen opgezet en geborgd in de organisatie. Volg ons nu op LinkedIn, Facebook en Instagram
  • Creatieve advertentiecampagne in de huis aan huis krant (samen met medewerkers gemaakt)PC-55-Gooskens-Hout-2-Def
  • We organiseerden een Open Bedrijven Dag in Hoogeloon en ontvingen 450 enthousiaste bezoekers. Helmond volgt in maart 2023.
  • Verbetering van vacatureteksten voor website en print
  • Samenwerking met basis-, voortgezet en beroepsonderwijs. We ontvangen in begin dit jaar 115 leerlingen in ons bedrijf.
    IMG_3867
  • Nav de DNA-scan organiseerden we meedenksessies waar medewerkers input gaven om talent te binden en te boeien
  • De ideeën en suggesties van medewerkers zijn verwerkt in een groeiplan dat we in 2023 uitvoeren. We ontwikkelen écht van binnen naar buiten dus.

Impact


Op 9 september won Gooskens de VICK prijs voor de ondernemer met de grootste impact op haar omgeving. (dat is gezien en dat is top!).

Werkgevers met impact maken verschil. Ook voor medewerkers. 

Ine en Hein VICK prijs

Status: Het borrelt en bruist bij Gooskens Hout en die groei als werkgever realiseren we echt sámen. 

Ga aan de slag


Ga ook aan slag met je Employer Brand en creatieve arbeidsmarktcommunicatie. Met de Employer Branding 3-daagse maak je een goed begin! 

 

Auteur: Marion van Loon, Employer Branding Specialist, Trainer, eigenaar De Merkgevers. 

 

Laatste blog artikelen