Meet & Greet Contour Fine Tooling

Meet & Greet Contour Fine Tooling

Help. We hebben teveel sollicitanten! 

Tijdens het Inhouse Employer Branding traject bij Contour Fine Tooling (diamantslijperij) in Valkenswaard gebeurde iets bijzonders. Ik schreef vacatureteksten op een andere manier. Van diplomagericht gingen we competentiegericht werven. We adverteerden de vacature op werkenindekempen.nl en binnen een week ontvingen we zo'n 20 sollicitanten. Allemaal ruwe diamanten met interesse. 

Hoe gaan we hiermee om? We maakten een plan de campagne.

Meet & Greet

In plaats van afwijzen, nodigden we ze allemaal uit. Voor een Meet & Greet. Een hartelijke ontvangst met koffie en gebak, en een korte presentatie. Een rondleiding door de diamantslijperij (wie krijgt ooit díe kans?) en na afloop het unieke Contour DNA-boekje mee naar huis. En natuurlijk; kans op een baan bij Contour Fine Tooling. Als de sollicitanten nog interesse hadden, want ze hadden hun werkplek nu van dichtbij geproefd, geroken en gezien. Eerlijker werven bestaat niet. 

Uiteindelijk zijn er 2 mensen aangenomen en 10 geïnteresseerden wilden in een 'poule' blijven om benaderd te worden bij nieuwe mogelijkheden.

Na afloop gingen alle bezoekers als ambassadeur de deur uit! Allemaal Merkgevers voor Contour Fine Tooling. 

Reacties van sollicitanten

Pleuni: "Ik kwam deze vacature via Werken in de Kempen tegen. Mijn moeder kwam hiermee. Dit is een bedrijf dat bij mij past: klein, waardevol en begaan met de collega’s. Ze werken niet met targets. Er is niemand die steeds op je huid zit. Het bedrijf straalt vooral veel rust uit.”

Sollicitante (naam onbekend): “Ik voel me vereerd dat wij hier zo mogen komen.”

Mandy: “Ik heb een Meet & Greet nog nooit meegemaakt, maar ik vond het heel prettig.”

 Tinus: “Ik vind het keileuk. Het is voor mij zo herkenbaar. Ik heb er wel zin in om hier te werken.”

Coaching

Via De Merkgevers heb ik de HR-medewerkster bij Contour nog een jaar gecoached om arbeidsmarktcommunicatie verder vorm te geven en hun poule nog verder te vergroten.

Contour wilde praktisch en resultaatgericht werken zonder gebruik te maken van eigen online kanalen (die werden internationaal aangestuurd). 

Een juweel van een opdracht met een schitterend en duurzaam resultaat! 

Project afbeeldingen

Laatste projecten

Wat levert een Employer Branding Jaarprogramma op?
Wat levert een Employer Branding Jaarprogramma op? Wat levert een Jaarprogramma Employer Branding op met de Merkgevers? Meer dan alleen een authentiek merk, het laat organisatie groeien van binnenuit. De Flamingo Methode werkt. Het brengt een hogere efficiency, open communicatie, interne dialoog en meer. Lees snel verder.
Jaarprogramma Bax Metaal
Jaarprogramma Bax Metaal Wat brengt het Jaarprogramma bij de 4 bv's van Bax Metaal? Je ontdekt wat ervoor nodig is om medewerkers nog lang en gelukkig in je bedrijf te houden en de júiste nieuwe collega's aan te trekken. Dat geeft een boost aan de groei van je organisatie én je werkgeversmerk🦩.Daar wordt het hele bedrijf gezonder en toekomstbestendiger van! 🌱💯🎖
Wat levert Employer Branding op bij Gooskens Hout?
Wat levert Employer Branding op bij Gooskens Hout? Wat heeft Employer Branding GOOSKENS HOUT in Hoogeloon concreet opgeleverd? En wat hebben we daar allemaal voor gedaan?
Contour Fine Tooling
Contour Fine Tooling Employer Branding Traject voor een verborgen diamant in de arbeidsmarkt. Contour Fine Tooling in Valkenswaard, onderdeel van de Diamond Tools Group, is de enige diamantslijperij in Nederland. Ze maken high tech tools met diamanten. Een bijzonder project met schitterende resultaten. Letterlijk.