Meet & Greet Contour Fine Tooling

Meet & Greet Contour Fine Tooling

Help. We hebben teveel sollicitanten! 

Tijdens het Inhouse Employer Branding traject bij Contour Fine Tooling (diamantslijperij) in Valkenswaard gebeurde iets bijzonders. Ik schreef vacatureteksten op een andere manier. Van diplomagericht gingen we competentiegericht werven. We adverteerden de vacature op werkenindekempen.nl en binnen een week ontvingen we zo'n 20 sollicitanten. Allemaal ruwe diamanten met interesse. 

Hoe gaan we hiermee om? We maakten een plan de campagne.

Meet & Greet

In plaats van afwijzen, nodigden we ze allemaal uit. Voor een Meet & Greet. Een hartelijke ontvangst met koffie en gebak, en een korte presentatie. Een rondleiding door de diamantslijperij (wie krijgt ooit díe kans?) en na afloop het unieke Contour DNA-boekje mee naar huis. En natuurlijk; kans op een baan bij Contour Fine Tooling. Als de sollicitanten nog interesse hadden, want ze hadden hun werkplek nu van dichtbij geproefd, geroken en gezien. Eerlijker werven bestaat niet. 

Uiteindelijk zijn er 2 mensen aangenomen en 10 geïnteresseerden wilden in een 'poule' blijven om benaderd te worden bij nieuwe mogelijkheden.

Na afloop gingen alle bezoekers als ambassadeur de deur uit! Allemaal Merkgevers voor Contour Fine Tooling. 

Reacties van sollicitanten

Pleuni: "Ik kwam deze vacature via Werken in de Kempen tegen. Mijn moeder kwam hiermee. Dit is een bedrijf dat bij mij past: klein, waardevol en begaan met de collega’s. Ze werken niet met targets. Er is niemand die steeds op je huid zit. Het bedrijf straalt vooral veel rust uit.”

Sollicitante (naam onbekend): “Ik voel me vereerd dat wij hier zo mogen komen.”

Mandy: “Ik heb een Meet & Greet nog nooit meegemaakt, maar ik vond het heel prettig.”

 Tinus: “Ik vind het keileuk. Het is voor mij zo herkenbaar. Ik heb er wel zin in om hier te werken.”

Coaching

Via De Merkgevers heb ik de HR-medewerkster bij Contour nog een jaar gecoached om arbeidsmarktcommunicatie verder vorm te geven en hun poule nog verder te vergroten.

Contour wilde praktisch en resultaatgericht werken zonder gebruik te maken van eigen online kanalen (die werden internationaal aangestuurd). 

Een juweel van een opdracht met een schitterend en duurzaam resultaat! 

Project afbeeldingen

Laatste projecten

Van Ham Tenten & Podia
Van Ham Tenten & Podia Employer Branding voor één van de allermooiste werkgevers in de regio. Van Ham Tenten & Podia. Vol respect en bewondering mocht ik dit bedrijf induiken om de spirit van deze 'ruggegraat-mannen' vast te leggen in vette communicatie! Dit project was té leuk en het resultaat is fantastisch. Ik kreeg volop de vrijheid om Van Ham in beeld te brengen zoals ik het zag. Of beter, zoals de helden het zélf zien daar. Check it! TROTS TROTS TROTS.
We Provide
We Provide We Provide bleek een eigenzinnig karakter te hebben. Dat hebben we in kaart gebracht met een uitgebreide Toolkit en een ontzettend cool brandboekje dat hun DNA weergeeft. IT talent, buckle up! 
Het hart van Joris
Het hart van Joris Na jaren van verbouwen, wilde Joris Zorg de mensen verrassen met een origineler kado dan een 'benkske'. Ik ontwikkelde een prentenboek voor de enorme community die Joris Zorg rijk was. Alle bewoners, medewerkers, familieleden en vrijwilligers maakten er deel van uit en kunnen het nog altijd trots delen met elkaar. Employer Branding in haar mooiste vorm; recht uit het hart.
Werken in de Kempen
Werken in de Kempen Werken in de Kempen groeit uit tot het grootste en meest vernieuwende platform van Nederland. Feitelijk is het het grootste Employer Branding project dat ik ooit heb gedaan. Het inspireerde me tevens tot De Merkgevers. Lees hier hoe.