Over Marion

Over Marion van Loon

Ik ben Marion van Loon, employer branding specialist, mensenmens, bruistablet en anderskijker. Gedreven door nieuwsgierigheid, creativiteit en passie voor het vak. Strategisch en conceptueel denker met de voeten in de klei. Ik verloor mijn hart aan employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Omdat het alles omvat waar ik van hou; mensen, cultuur, communicatie en beroepstrots. 

Ik word geïnspireerd door de held van de vloer en authentiek leiderschap. Liever originele communicatie die ráákt, dan oppervlakkige perfectie. "Alles wat ik doe draait om contact maken met mensen"

Mijn visie

Ik maak mensen trots op hun werk. De meeste werkgevers hebben geen idee hoe bijzonder ze zijn. Hoe uitzondelijk het talent is op de werkvloer. Ik zie dat wel. Ik haal de ziel van het bedrijf naar boven en zet het om in een prikkelend verhaal met de juiste vibe. 

Vlieguren

Vliegen is één ding. Waar je allemaal bent geweest is zéker zo interessant. Ik werk al 20 jaar als marketing communicatie specialist waardoor ik in de meest uiteenlopende werkomgevingen kwam. De afgelopen 10 jaar specialiseerde ik me in employer branding trajecten binnen MKB, Internationals en semi-overheden.

Ik dook in branches als zorg, arbeidsbemiddeling, IT, onderwijs, high technology, productie en evenementenindustrie. 

Het verhaal van De Merkgevers

Met mijn zus richtte ik Werken in de Kempen op, het snelst groeiende arbeidsmarktplatform van Nederland. Een resultaat waar we, samen met onze regio, super trots op zijn.

Werkgevers hebben echter nog altijd behoefte om zich te onderscheiden op de arbeidsmarkt. Ze willen hun eigen, unieke verhaal vertellen. Daaruit is De Merkgevers geboren. Mijn bureau helpt werkgevers om zich te profileren en positioneren op de arbeidsmarkt. Om van werkgever een onderscheidende Merkgever te worden.

Awards


🏆 Gouden Gazellen Award, snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2018, met Werken in de Kempen
🏆 Nominatie HeemPrijs Brabants Erfgoed met boek 'het Hart van Joris' voor Joris Zorg Oirschot (employer branding waar het hart sneller van gaat kloppen)
🏆 Trendwatch Award voor publiciteitscampagne Carpigiani's IJstheater, vakblad FoodExpress